MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 4:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 626 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 11:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
WeebShut pisze:
Silniczek chodzi idealnie, ciśnienie trzma na niecałe 2 po przegonieniu, odpala bez problemów. Nie będe ryzykować. [zlosnik]

Moim zdaniem wlasnie ryzykujesz lejac minerala - ryzykujesz wczesniejszym zakonczeniem zywota motora [oczko]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 11:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
TReneR pisze:
ryzykujesz wczesniejszym zakonczeniem zywota motora


Myślę, że miałby juz jakies objawy. Po zdjęiu pokrywy nad klawaiaturą, oczom mym ukazał się ( nie las krzyży ), a piękny złocisty obraz. Uszczelniona została miska olejowa i wymieniona uszczelka przy klawiaturze i ... na 10 000 km zużył oleju pomiędzy stanem max a połową [zlosnik]. Więc jak nie widać różnicy to po co przepłacać [zlosnik] [oczko] i ryzykwać, że jednak coś wyjdzie nie tak [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 12:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Czy ktoś kupował olej na Allegro sprzedawany jako sprowadzony z Niemiec?
http://tinyurl.com/2g8k5l


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 12:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:24 pm
Posty: 20
Lokalizacja: koszalin/gdańsk
co do olejów, ja uważam że powinno się lać taki jaki zaleca producent, bo niby dlaczego zmieniać parametry oleju?
szczególnie w silnikach z olejowym ustawianiem zaworów. Trudno, niech spala trochę oleju jak jest silnik mocno zużyty.
Zmianę w góre (w stronę syntetyka) nawet rozumiem, ale zmiana na mineralny?

_________________
vw1300 `70 poj 1600


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 1:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
vw1300 pisze:
Zmianę w góre (w stronę syntetyka) nawet rozumiem, ale zmiana na mineralny?


Zapytaj poprzednich właścicieli [oczko] Ale jak widzę, że chodzi na mienralnym, a w środku wszystko ładnie się świeci, to po co znowu kombinować ?

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 9:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
weebshut .. a czytales to opracowanie ?

po to trzeba jezdzic na syntetyku, szczegolnie z takim zacnym silnikiem jak ty masz, że film olejowy w mineralnych i polsyntetycznych z rywa sie przy temperaturach rzędu 150-200 stopni celsjusza, a syntetyk zrywa sie powyzej 300 stopni ...

nie wiem jak twoje 2.8, ale moje M110 jestem przekonany, ze przy ostrzejszej jezdzie ma okolo 300 stopni na styku tloka z cylindrem ... i po tej lekturze wyobrazam sobie co tam sie dzieje przy mineralnym oleju ...

co z tego ze na wolnych obrotach trzyma cisnienie załóżmy 0,2 lepsze, jak na 5000 obrotów metal trze o metal ... nie dziekuje .. przy nastepnych wymianach tylko syntetyk ... jede silnik ma 280.000 drugo 290.000 a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 9:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Czytałem [zlosnik]

erio pisze:
a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ...


Jak zmienisz w tym silniku na syntetyk, to daj znac jak się zachowuje. Poczekam jeszcze jakieś 3 miesiące i przy nastepnej wymianie się zastanowię [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 10:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Cytuj:
hogben napisał:
zalac full syntetyk 20W50 ?

Chyba cosik Ci się pomyliło: 20W50 to z pewnością nie full syntetyk


Nie , nie pomyliło mi sie . 20W50 to pełny syntetyk ( chyba że "full synthetic" od wczoraj znaczy coś innego) . I myślę sobie że to droga , ale najlepsza alternatywa przy następnej zmianie oleju . Wysokie ciśnienie na wolnych obrotach , doskonała ochrona przy wysokich , i długi okres międzywymianowy.

pozdrawiam

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 10:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ale ten olej nie nadaje sie na zime - moze w Afryce na nim by sie super jezdzilo ale w Polsce przy najmniejszcych mrozach -> brak smarowania przy rozruchu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 11:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
To też racja , ale na okres maj - wrzesień jak znalazł [zlosnikz]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 7:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:24 pm
Posty: 20
Lokalizacja: koszalin/gdańsk
hogben pisze:
Nie , nie pomyliło mi sie . 20W50 to pełny syntetyk ( chyba że "full synthetic" od wczoraj znaczy coś innego) pozdrawiam


możesz podać markę tego oleju?

tak by the way, mam w garbusie 20W50 Quaker State mineralny (jeżdźę tylko latem) i silnik się zachowuje super. Inne oleje od razu ciemnieją i robią się rzadkie od temperatury (chłodzony powietrzem).

_________________
vw1300 `70 poj 1600


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 8:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
wpisz w google " synhetic 20W50 " i znajdziedz sporo marek . Ja pisałem o oleju HD Screamin Eagle, syntetyk do czterosuwowych motocykli chlodzonych powietrzem.

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 9:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
WeebShut pisze:
Czytałem [zlosnik]

erio pisze:
a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ...


Jak zmienisz w tym silniku na syntetyk, to daj znac jak się zachowuje. Poczekam jeszcze jakieś 3 miesiące i przy nastepnej wymianie się zastanowię [oczko]

Ja wlałem do 200D ze stanem 430.000 (na liczniku) [zlosnik]
Nie ma negatywów. Ciutko popuszczał oleju i nadal popuszcza gdzieś przy czujniku poziomu. Ucichły zawory. Ciśnienie podobne. Wrażenia - doskonałe. Samopoczucie - bezcenne. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 10:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
AndyS pisze:
Ja wlałem do 200D ze stanem 430.000 (na liczniku)


Fjuu to i moze ja taki teraz zaleje do 300tki ;) Jakos nie wierze, ze od wymiany do wymiany na syntetyku ubedzie mi wiecej niz 0,5 litra, jak to bylo przy mineralnym. A cisnienie.. kupie sobie barometr [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 01, 2007 11:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 23, 2005 8:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Nieporęt
Przepraszam, ale z jakiegoś powodu nie mogę uzyskać dostępu do artykułu będącego przedmiotem debaty. Może ktoś mógłby podesłać mi go na priv.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 626 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl