MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:43 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 526 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 8:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a ja dzis zrobilem plukanie preparatem STP engine flush, ktory od paru lat stal u mnie w garazu.

Do oleju polsyntetyka dolalem plukanke, chodzilo okolo 15 minut na 1000rpm, i spuscilem wszystko na goracym silniku ... odczekalem troche i zalalem nowy olej .. nie smiac sie mineralny MIDLAND, bo taki eszcze mialem w garazu ..

czyli sama plukanka bez przesiadki na lepszy olej ...

i moje wrażenia ... wlalem oleju na oko, tak zeby dolac jak wroce do domu ... jak wymienialem ostatnio olej , to po zalaniu oleju i powrocie do garazu, nowy polsyntetyk byl CZARNY, sprawdzilem stan dolalem i jedzilem do dzis ...

Teraz tez wymienilem olej i w garazu chcialem sprawdzic stan .. ja wyciagam bagnet a tu czysty ... sobie mysle: dalem dupy .. totalnie za malo wlalem (5,5-6L na oko)

Oczyscilem szmatka bagnet wkladam jeszcze raz dla pewnosci ... wyciagam ... a tu stan polowa .. olej krystalicznie czysty ... JESTEM W SZOKU!!! nigdy w diezlu nie widzialem tak czystego oleju po przejechaniu 5 km .. po uruchomieniu silnika zawsze olej czarnial i wygladal jak stary ... a tu niespodzianka .. wyglada jak w benzynowce .. ciekawe kiedy zczermnieje ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Co do Lotosa to pan mechanik wspominał, że nie ma z nim dobrych doświadczeń, zwłaszcza jeśli chodzi o panewki i krzywki wałka rozrządu

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 10:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
co do Lotosa to nigdy wcześniej nie miałem z nim styczności... kupiłem tylko z tego względu że cena była porównywalna z Mobil1 Super 5W40 czyli jak na Lotosa bardzo wysoka no i norma MB 229.3 a Mobil1 miał jedynie MB 229.1. Dla porównania na półce stał inny Lotos także 5W40 który był nie po 28 zł a jedynie po 20 zł za litr... moim zdaniem z czegoś ta różnica musiała wynikać ;) Przy okazji zaopatrzyłem się awaryjnie w bańkie 5 litrów innego oleju 15W40 na wypadek gdyby coś niedobrego zaczęło się dziać to będę szybko wymieniał na mineralny a później się pomyśli co dalej ;)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 11:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Widzę że odważnych (wymiana na full syntetyk) przybywa i opinie są pozytywne. Jako zwolennika syntetyków i propagatora używania tego typu oleju na Forum - bardzo mnie to cieszy. Szczególnie polecam użytkownikom LPG oraz "turbinowcom". Turbina na syntetyku jest naprawdę trudna do zajeżdżenia - trzeba być już "super artystą".
Kolejnym odważnym podpowiem że można spokojnie wydłużyć czas eksploatacji takiego oleju o 25-50% a przy dodatkowej wymianie filtra oleju nawet o 100%. Mnie się zdarza wymieniać olej po 20tyś. I nic się nie dzieje - CUDA! [zlosnik] [zlosnik] A dla dociekliwych i panikarzy dodam że nawet po 20tyś ciśnienie nie spada - zawsze mniej więcej takie samo jak przy świeżym oleju i lepiej niż na mineralu.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 12:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
U mnie po przejściu na syntetyk ciśnienie jest ciutek niższe - na mineralnym było rowno na 1,5, teraz wskazówka jest lekko poniżej linii poziomej, natomiast nie ma żadnych wycieków ani kopcenia.
Trochę oleju ubyło (jakieś 0,5 l na 500 km), mechanik twierdzi że może tak byc "bo pierścienie się muszą ułożyć" (były wymieniane, plus jeden cylinder był tulejowany, wymieniono prowadnice i uszczelniacze)
Silnik wg mnie zdecydowanie ciszej odpala, bez charakterystycznego zgrzytania, zawory klekocą może przez pół sekundy.

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 4:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
kurna juz mnie glowa boli od skladania literek z tego co napisaliscie i mam pytanie ....... jaka jest szansa ze mi szlak nie trafi kijkowego serduchaj jak wyplykam go i zaleje syntetykiem ???? bo przydalo by sie u mnie juz to zrobic i zastanawiam sie co teraz jaki olej ....bo mi tym postem namieszaliscie w glowie... ( a taki tam juz mialem w miare porzadek) ... :)

druga sprawa .. zalalem swoja byla 115 polsyntetykiem i spalanie oleju i praca silnika byla o wiele lepsza niz na minerale... taka ciekawostka .. tylko ze tamten silnik byl po kapitalce a temu co mam teraz remoncik dopiero by sie przydal ( chociaz po wlaniu specyfiku oleju wciaga mi wedlug normy dla tych silnikow a i cisnienie znacznie lepiej trzyma)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
nie wiem jak tym ale ja kady silnik zaleje juz tylko syntetykiem ,,, i wali mnei to ze cisnienie bedzie niższe (w koncu olej rzadszy) ... po przeczytaniu tego art, caly czas sobie wyobrazam M110 na 5000rpm, i ten zrywający sie film olejowy .. przecie zten silnoik osiaga tenmperatury jak ten Mpower od BMW ... grzeje sie jak jasna cholewa

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 8:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
erio pisze:
nie wiem jak tym ale ja kady silnik zaleje juz tylko syntetykiem ,,, i wali mnei to ze cisnienie bedzie niższe (w koncu olej rzadszy) ... po przeczytaniu tego art, caly czas sobie wyobrazam M110 na 5000rpm, i ten zrywający sie film olejowy .. przecie zten silnoik osiaga tenmperatury jak ten Mpower od BMW ... grzeje sie jak jasna cholewa

no dokladnie ... :D moze zaryzykuje :) najwzyej bedzie to najszybsza ponowna wymiana oleju jaka widziala historia :D bo calosc wyleci przez nieszczelnosci i szczeliny miedzy pierscionkami :D:D:D:D:D:D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Witam , po lekturze Waszych postów zaczynam się zastanawiac co by było gdyby do dużego starego diesla ( jak mój [zlosnikz] ) , w którym ciśnienie na wolnych po jeździe 150 km/h spada do 1 - zalac full syntetyk 20W50 ?

Cena oleju Horendalna :o - 70 zł /Litr , ale może warto ?

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 8:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
zalej 5W40 .. po co ci 20W50 ... toc to nie afryka ... koszt 20 zł za lirt .. najwyzej zrobisz jak kruszyn ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 11:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
hogben pisze:
zalac full syntetyk 20W50 ?

Chyba cosik Ci się pomyliło: 20W50 to z pewnością nie full syntetyk 8)

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 11:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
No to ja sie jeszcze zapytam :) W S210 mamy obecnie zalane 0W30, ostatnia wymiana przy niecalych 120tys km, wczesniej bylo 0W40. Wrocic do 0W40 czy zasugerowac sie ASO i lac 0W30? Wszystkie przeglady byly w tym samym ASO, wiec nie wiem skad taka zmiana, watpie zeby innego oleju nie mieli ;) A moze przy takim przelocie jest juz zalecana taka zmiana rodzaju oleju? Dodam tylko ze silnik to 270 cdi.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 8:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
beet .. wszystko jedno ... [zlosnik] to syntetyk i to syntetyk, tylko ejeden lepszy drugi gorszy ... jeden tanszy drugi drozszy, jednego dystryburtr mial wiecej drubiego moze nie mial, ale dziwne ze bez pytania wlasciciela auta zmienil na gorszy ..

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 10:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
erio pisze:
ale dziwne ze bez pytania wlasciciela auta zmienil na gorszy ..


Ja tam nie wiem czy sie pytal czy nie ;) Tylko ciut mnie zastanowilo czy taka zmiana jest zalecana przy takim przebiegu czy to tylko "widzimisie" serwisantow. Ale moze rzeczywiscie innego nie mieli na stanie, bo wczesniej byl lany Mobil, a przy ostatniej zmianie Aral. :roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 10:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
A ja wyminiłem olej tydzień temu i wlałem Shellowski Minerał. Jestem oporny na tą wiedzę chyba. Ważniejsza od tych wszystkich specyfików, nowści, norm i innych pierdół jest regularna wymiana oleju, filtra, świec itd itp.

Silniczek chodzi idealnie, ciśnienie trzma na niecałe 2 po przegonieniu, odpala bez problemów. Nie będe ryzykować. [zlosnik]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 526 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl