MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:48 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2326 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 22, 2010 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
A ja miałem ostatnio taką przygodę z mineralnym.
Pacjent - maluszek. Wymiana głowicy, rozrządu i uszczelniaczy na wale.
Chodził na Mineralnym z Lotosu przed wymianą - żadnych problemów(lampka od oleju gasła zaraz po odpaleniu i zapalała się dopiero chwile po zgaszeniu).
Po remoncie zalałem mineralnym "City"
Oczywiście po remoncie grzanie silnika w garażu na ssaniu - wszystko w porządku.
Ssanie wyłączone - krótka przejażdżka i po powrocie zapaliła się kontrolka od oleju.
Gasła dopiero na wyższych obrotach. Szczerze mówiąc - olałem to i jeździłem dalej, bo autko w końcu do tego jest. Po przekręceniu kilkudziesięciu kilometrów - problem znikł.
Cud?? Czy samo uszczelnienie??

_________________
Kiedy jadę Starem 200 wszystkie laski piszczą w mieście :)


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 8:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2116
Lokalizacja: Poznań
wsk125ccm pisze:
Po remoncie zalałem mineralnym "City"


No i masz babo blacek. Gorszego oleju nie było? :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 9:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
wsk125ccm pisze:

Cud?? Czy samo uszczelnienie??


Na pewno nie cud. Po prostu gdzieś zawieruszył ci się jakiś paproch. Później wypadł i po kłopocie. Na wszelki wypadek sprawdź czy rzeczywiście lampka kontrolna wskazuje stan rzeczywisty bo powinna, ale nie musi.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 11:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
MercSwir pisze:
wsk125ccm pisze:
Po remoncie zalałem mineralnym "City"


No i masz babo blacek. Gorszego oleju nie było? :)



40zl za 5l :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
No co... To tylko maluch :)
Kontrolka raczej wskazuje stan rzeczywisty, wczoraj na trasie ok. 200km zapaliła się dopiero po zgaszeniu silnika, na niskich obrotach nic się nie działo.
Dzięki za wytłumaczenie...

_________________
Kiedy jadę Starem 200 wszystkie laski piszczą w mieście :)


Na górę
Post: wt maja 25, 2010 2:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Perzu126 pisze:
ubytek dochodzący do 0,5litra/1000km


Perzu126 pisze:
Silnik zapewne mam do remontu


Niektórzy to są przewrażliwieni... [zlosnik]
Przy takim zużyciu oleju już do remontu? ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt maja 25, 2010 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 22, 2009 4:25 pm
Posty: 135
Szumek pisze:
Perzu126 pisze:
ubytek dochodzący do 0,5litra/1000km


Perzu126 pisze:
Silnik zapewne mam do remontu


Niektórzy to są przewrażliwieni... [zlosnik]
Przy takim zużyciu oleju już do remontu? ;)


E tam, miałem kiedyś takie Kawasaki co jak się kręciło silnik to wymagało dolewki oleju na każdym tankowaniu - około 200 ml. Moto z roku 1988, przebiegu ponad 150 tys km (wysilony silnik - 140 KM z litra pojemności).
I ponoć jeździ do dziś.

KJ


Na górę
Post: sob cze 12, 2010 11:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Szumek pisze:
Niektórzy to są przewrażliwieni... [zlosnik]
Przy takim zużyciu oleju już do remontu? ;)


Zartujesz czy mówisz serio? To kiedy mam pewien, że silnik juz sie kończy?To może, właściwszym rozwiązaniem będzie zalanie jakiegoś tańszego Mobila 10w-40?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: sob cze 12, 2010 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Sa w sumie i plusy częstej dolewki oleju- tzn. silnik pracuje cały czas na świeżym [zlosnik]

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 2:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Perzu126 pisze:
Zartujesz czy mówisz serio? To kiedy mam pewien, że silnik juz sie kończy?To może, właściwszym rozwiązaniem będzie zalanie jakiegoś tańszego Mobila 10w-40?


Serio mówię, takie zużycie oleju to jeszcze nic szczególnego. Ogólnie wyznaję zasadę, że póki nie dymi z wydechu, to można mu nawet ten przewidziany normą 1l/1000 km dolewać. Oczywiście, że najlepiej, żeby prawie w ogóle oleju nie zużywał, ale nie przesadzajmy, ze 0,5l to już problem.

P.S. Może wymień mu uszczelniacze zaworów?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 4:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Szumek pisze:
Ogólnie wyznaję zasadę, że póki nie dymi z wydechu

No własnie nie dymi jeszcze z wydechu wyraźnie. Jak silnik jest zimny to można dostrzec ledwie widoczna chmurke niebieskiego dymu. Ale jak się zagrzeje to nawet jak mocno przygazuje to widac lekki ciemny dymek. Mechanik od Mercedesów mi mówił, że katalizator wszystko przerabia i dlatego nie widać białego dymu- prawda to?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 4:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Szumek pisze:
Może wymień mu uszczelniacze zaworów?
Perzu126 pisze:
Zartujesz czy mówisz serio? To kiedy mam pewien, że silnik juz sie kończy?To może, właściwszym rozwiązaniem będzie zalanie jakiegoś tańszego Mobila 10w-40?


Serio mówię, takie zużycie oleju to jeszcze nic szczególnego. Ogólnie wyznaję zasadę, że póki nie dymi z wydechu, to można mu nawet ten przewidziany normą 1l/1000 km dolewać. Oczywiście, że najlepiej, żeby prawie w ogóle oleju nie zużywał, ale nie przesadzajmy, ze 0,5l to już problem.

P.S. Może wymień mu uszczelniacze zaworów?

A to chyba się wiąże ze ściągnięciem głowicy?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 4:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Perzu126 pisze:
Jak silnik jest zimny to można dostrzec ledwie widoczna chmurke niebieskiego dymu.


W tym przypadku, jeśli trochę dymi rano, to zacząłbym od uszczelniaczy zaworów...
Niby powinno się je wymieniać ze zdjęciem głowicy, ale można też bez. :)

"Szukajka" nie gryzie i wszystko Ci w tym temacie wyjaśni. [zlosnik] ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: czw cze 24, 2010 12:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Perzu126 pisze:
Mechanik od Mercedesów mi mówił, że katalizator wszystko przerabia i dlatego nie widać białego dymu- prawda to?


Biały dym to jest jak woda układu chłodzenia się dostaje do silnika. Olej to niebieski dym i bardzo charakterystyczny zapach, który ciężko pomylić z czymś innym.
Po za tym mechanik chyba trochę buja, katalizator jest od dopalania prostych węglowodorów z paliwa i tlenków azotu. Raczej nie przepali niebieskiego dymu poolejowego na normalne spaliny.

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: wt paź 12, 2010 4:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Przy przebiegu 162k km zmieniłem olej z 10W40 (jakis dobry był przez niemca lany) na 5W40 liqui moly i wszystko cacy, dolewam flaszke na 1000km z czego większość ucieka przez "uszczelke C". Przejechałem 8000km na syntetyku i w ostatnim czasie zimny silnik ma ciśnienie 2.7 - 2.8, wcześniej było 3. Sam filtr oleju warto wymienić? Ciepły ma ciśnienie "3" juz przy 1100 obr.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2326 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl