MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt kwie 16, 2024 2:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 526 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 8:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Mi link caly czas dziala?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 9:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
AndyS pisze:
Miałem do czynienia z olejami syntetycznymi na statkach bo mineralne nie często mają zastosowanie

ale zapomniałeś dodać że te silniki nie mają po 3 tys obr/min [zlosnik]
A co do pomp i ciśnień oleju po rozgrzaniu jakoś nie przypominam sobie aby Któryś a Kolegów na forum robił pompę oleju rozbierzcie sobie pompę i zobaczcie jak wyglądają koła zębate pracujące w przyporze i tłoczące oliwę do filtra - normalnie masakra!!! a luzy typu 0,1 - 0,2 mm na przylgniach/obudowie a kołem zębatym kwalifikują pompę do naprawy/wymiany, a Kto z Was sam z siebie np. wymienił/sprawdził zawór przelewowy, który defakto pracuje praktycznie rzez cały czas rozgrzewania motoru na "nieoczyszczonym" oleju?
P.s. Przejmujących się niskim wskazaniem oliwy proponuję zamontować czujnik elektryczny z kontrolką a wskaźnik odłączyć i po problemie tak jak mają plastykowe pojazdy bo panika staje się wielka jak ciśnienie oliwy idzie na 1,... , a książka podaje że jak po przegonieniu auta jest 0.5 to jest jeszcze ok.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 11:42 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wojtyla pisze:
bo panika staje się wielka jak ciśnienie oliwy idzie na 1,... , a książka podaje że jak po przegonieniu auta jest 0.5 to jest jeszcze ok.
pozdro


Różne silniki różnie ragują, dla M110 wskazanie 1 - 0,8 po przegonieniu będzie nadal OK, ale dla OM617 może to już być powodem pewnych zmartwień.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 27, 2007 12:49 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam, ja wymieniłem niedawno (około 3 tygodnie temu) olej na pół syntetyk
MOBIL SUPER S 10W40 (kupiony w niemczech) bo u nas niestety to nie to samo podobnie jak z innymi rzeczami np szampony proszki do prania etc.etc.
rzeczy mają tylko te same nazwy co np. w niemczech, ale jakościowo to "ochrzczona lipa" :evil: (SPRAWDZONE :lol: ) no ale chyba troszkę odbiegłem od tematu sorki ;) więc po wlaniu tego półsyntetyka auto zrobiło się cichsze troszkę jeszcze słychać klekotanie zaworów i troszkę żałuje że nie przeczytałem tego artykułu wcześniej bo zastosował bym się do tych rad czyli płukanie silnika i pełny syntetyk bo nie myślę że to jakaś krypto czy auto lub jakaś inna jeszcze reklama niemcy to nie polska tam te produkty znane są od dziesiątek lat i mają wyrobioną markę i renomę i nie mogą sobie pozwolić na obniżenie jakości czy jakieś kanty czy "chrzczenie" bo tego nike więcej nie kupi jeśli się raz zawiedzie -PROSTE :lol: ( ale jak ciężko to zrozumieć naszym producentom :-? ) w każdym razie w najbliższej przyszłości tz. za 5-6 tkm wypłukam silnik i wymienię olej na pełny syntetyk o skutkach poinformuje szanowne forum. POZDRAWIAM ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 30, 2007 4:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Ciekawe jak takie zabiegi miały by się do mojego silnika 200 D? Syntetyka raczej nie zaleje, ale nad półsyntetykiem warto pomysleć.
Samochód od początku jeździł na Castrolu GTX3.
Zbliża sie okres wymiany ( 8 tkm) i nie wiem co zrobić. Myślałem, że Castrol 15W40 jest najodpowiedniejszy (przebieg 312tkm), a tu takie rewelacje:-) Dodam, że nie dolewam oleju pomiędzy wymianami teraz. Wcześniej tak, jak jeździł na Mobilu też mineralnym ok. 1l. pomiędzy wymianą.
Tak czy inaczej zrobię płukankę i zobaczymy, co z niego wyleci.

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 30, 2007 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Wczoraj sprawdzałem w Leclerku - 5l syntetyka LM kosztuje 139 zł, więc jeśli choć połowa tych peanów jest prawdziwa, to myślę że warto spróbować.

Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia -w jaki sposób odbywa się przyznawanie rekomendacji przez danego producenta samochodów? Np. w jaki sposób Lotos mineral zdobył 229.1 a syntetyk 229.3 :o od MB, takie psy wieszają na tych olejach a może bezpodstawnie.

BTW ile oleju wchodzi do M103 2,6l?

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 01, 2007 12:58 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Czy ma właściwie jakiś sens robienie płukanie silnika przed wymianą oleju? Z tym, ze prawdopodobnie będzie zalewany dalej olej mineralny?

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 01, 2007 8:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Plukajac mozesz na jakis czas poprawic cisnienie w cylindrach itp; wyplucze syf z pierscieni ale jak znowu zalejesz minerala to znowu sie on tam zrobi... Moze plukanie przy kazdej wymianie wtedy (?) ale wyszlo by to drozej chyba niz kupno syntetyka ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 01, 2007 9:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
A ma sens płukanie przed wymianą jeśli od nowości był lany syntetyk?

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 01, 2007 11:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
NIE ZADAWAJCIE PYTAN na ktore odpowiedzi są w w/w opraacownaiu

Jesli od nowosci byl lany syntetyk to raczej nie ma potrzeby plukania ...

jak jezdzisz na mineralnym plukanie ma sens zawsze, a najlepiej przed przesiadką na lepszy olej, bo inaczedj to syzyfowa praca

Dla mnie od tej pory licza się tylko syntetyki ... PEŁNE SYNTETYLKKI ...

Na allegro jest za 80 zł 4 litry MIDLAND pełny syntetyk 5W40 ... wolałbym go zalać niż każde inne pol swierc i minerały ...

płukanke zrobie musowo ... pech chcial; ze dopieroco TOTALA polsyntetyk .. ale chyba zrobie plokanke, wyleje go w pierony i zaleje syntetyk MIDLAND lub LMoly ..

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 03, 2007 2:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Wczoraj kupiłem w sklepie na osiedlu :lol: 10 litrów syntetyka Midland Avanza 5w40 za 200 zł (2x4l kosztuje 150 zł a 1l - 28, ale pani "dla równego" opuściła na 25), z czego 6 litrów pójdzie do Mesia a 3,5 wlałem już w Nexię (oj, nalezało się...). Dla tych co się zastanawiają czy warto wymieniać regularnie czy może niekoniecznie - przed wymianą w Nexii popychacze stukały przez jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu, teraz cichną w czasie poniżej 1s. Olej nie miał przelatane dużo ponad 10,000, a różnica jest wyraźna.

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 5:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
No dobra, poczytałem trochę i jak wcześniej wiedziałem nie wiele (tak mi się zdawało) to teraz nie wiem już zupełnie nic :lol:
Moja benzyna M111 (co widać w podpisie) ma ok. 220 tys przebiegu (tak pokazuje licznik 8) ) Jeżdże niestety na największym syfie (i zdaję sobie z tego sprawę) Lotosa... Mineral oczywiście.
Mercedes pracuje jako taryfa więc i przebiegi i obciążenia są duuuże. Oczywiście LPG.
A więc co, płukać i wlać syntetyk przy nastepnej wymianie? Wiele razy słyszałem opinie, że tylko rozczelnię w ten sposób silnik. Że mineral przez to, że jest "syfowaty" uszczelnia silnik a syntetyk po prostu wypłucze to wszystko i zacznie ciec...
Od wymiany do wymiany i tak znika mi ok. 1 - 1,5 l oleju. Przy odpalaniu (po kilkunastu godzinach postoju) silnik przez 2-3 sek. wydaje dzwięki przybliżone do starej, zajechanej motorynki a nie 137 konnego motru. Co na pewno nie jest normalne.
A więc...

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 11:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Masz jeszcze opcję zalania jakimś logicznym mineralnym w stylu Mobila, żeby faktycznie nie okazało się, że lepsze bywa wrogiem dobrego... Też słyszałem te opinie, sam też nie sprawdzałem jak to jest jak się przechodzi "o klasę wyżej". Sam jestem ciekaw, jak mój smok pociągnie na syntetycznej oliwce [smiech] - ale ten przed złożeniem zostal wymyty, ma nową uszczelkę pod głowicą, simeringi itd.

BTW ciągle zastanawia mnie jak to się stało, że Lotos mineralny ma aprobatę MB. :lol:

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 06, 2007 2:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
kropi pisze:
wczoraj kupiłem w sklepie na osiedlu 10 litrów syntetyka Midland Avanza 5w40 za 200 zł (2x4l kosztuje 150 zł)


Hmm to ja za 8l Avanzy razem z filtrem i zmianą płaciłem 150zł :) Polecam ten olej. Samochód jeździ ok, a poziom oleju po przejechaniu 3tys km się nie zmienił (silnik 230). [zlosnik]

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 7:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
dorzuce swoje pare groszy.... pewnie za chwile ktoś powie że jestem @#$@$#$%@#$ albo coś takiego ale zaryzykowałem.... jako że kilka tygodni temu już minął mi termin wymiany oleju o czym raczyła mnie często w trasie informować kontrolka oleju czas najwyższy był zmienić...
dotychczas (3 ostatenie zmiany oleju, na czym jeździł poprzedni właściciel to pojęcia nie mam) jeździłem na Castrol 15W40 czyli full mineral ale po tym artykule oraz po ślęczeniu dwa dni przed monitorem i czytaniu masy innych artykułów na temat olejów postanowiłem zaryzykować i wlałem pełny (wg napisu na opakowaniu) syntetyk Lotos Traffic 5W40 który spełnia normę MB 229.3 cena za litr wyszła 28 zł, do tego filtr oleju, niestety nie zrobiłem płukania silnika bo nie było na to czasu, w każdym razie olej był spuszczany na dobrze rozgrzanym silniku.

Dotychczas przejechałem ok 150 km, pierwsze spostrzeżenia są następujące:
- mam cholernie brudny silnik w środku, olej na bagnecie jest b.ciemnego koloru
- wlałem 6 litrów i na miarce mam prawie połowę... zdaje się że z rozgrzanego silnika wylecialo więcej niż 6 litrów
- silnik pracuje ciszej.... dużo ciszej
- dziś zrobiłem około 10 km po mieście rozgrzewając silnik do 90 stopni i mam wrażenie że się wskazówka ciśnienia popsuła bo stoi na 3 i ani drgnie... na mineralnym zawsze spadała do 2,7 - 2,3
- na zimnym silniku (temp. poniżej 40 stopni) lekko dymi jakby brał olej... jak tylko temperatura wzrośnie troche powyżej 40 stopni po dymie ani śladu... na mineralnym zawsze lekko kopcił

generalnie to tyle na początek... jak tylko zauważe jakieś inne zmiany (pozytywne lub negatywne) dam znać szanownemu gronu jak się sprawy mają... silnik to oczywiście OM 601 chyba wersja 75 konna (nie znam roku produkcji silnika) i chyba wszystkie jeszcze żyją [zlosnik]

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 526 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl