MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 19, 2012 12:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:56 pm
Posty: 37
Numer GG: 2292128
Lokalizacja: Warszawa
ja robie co rok ~10 tys km

_________________
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89'


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 8:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zmieniłem dziś z mineralnego na pół syntetyczny.
Castrol Magnatec 10W40.
Ciśnienie takie samo , odpala, jeździ i hamuje tez tak samo.
Zobaczymy co będzie dalej.
Mineralny elf brał mi dużo, ale po dolewkach shell helix coś tam jeszcze mniej brał.
Jadę 2000km w trasę az jestem ciekawy czy będę co 100km dolewał hehe
Aaa silnik 3L benzyna z gazem 250 tysięcy .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Ja od razu zmieniłem na syntetyczny i było dobrze.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 4:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Po około 1800km z czego 1600 km trasa z prędkością zazwyczaj 140km/h nie musiałem dolewać wcale.
Stan na bagnecie stoi w miejscu lub się bardzo powoli obniża.
Jednak na zużycie oleju ma duży wpływ jego marka, tak jak u mnie elf brał , shell mniej ,oba 15w40.
Natomiast po zmianie na castrol 10w40 nie bierze,albo bierze bardzo mało.

Nie wiem czy porozpuszczało zapieczone ewentualne części, auto stało nie ruszane 18 miesięcy, czy po prostu lepszy olej .

Polecam taką zmianę, na pełen syntetyk nie wiem czy zmienię , jestem zadowolony nie będe wymyślał więcej.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 16, 2012 5:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Po zmianie na syntetyk przebieg licznikowy od razu zmniejszy się do 180tys i bieżnik na oponach odrośnie o 3.55mm 8)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn kwie 16, 2012 7:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
TReneR pisze:
Po zmianie na syntetyk przebieg licznikowy od razu zmniejszy się do 180tys i bieżnik na oponach odrośnie o 3.55mm 8)


Chyba to chcesz nas w konia zrobić, coś tak mi się wydaje. [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 3:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Olej oczami motocyklisty http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 5:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
TReneR pisze:
Po zmianie na syntetyk przebieg licznikowy od razu zmniejszy się do 180tys i bieżnik na oponach odrośnie o 3.55mm 8)

a u mnie zaczęły jaśniej świecić żarówki w reflektorach :o

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt cze 19, 2012 8:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 06, 2012 7:19 am
Posty: 137
Numer GG: 11425
Lokalizacja: Warszawa
moze zostane ofukany przez wielu z was, ale jest taka stara prawda jak nie swedzi to nie drapac. W przypadku mercedesa naprawde warto jezdzic na oleju zalecanym przez producenta. Pozdrawiam

_________________
Drogi worku twoje zachowanie jest policzkiem w twarz wszystkich którzy wierzą w idee wolności zarówno tej społecznej szeroko rozumianej, politycznej, wyznaniowej i tp . Jest POLICZKIEM dla idei HYDE P . Sporny tekst na KOŚCIÓŁ "prawda Cala prawda"


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 3:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam :)
Jeździłem kilka lat temu C124 2.3 na oleju fuchs titan cfe mc 10w40, ten z dwusiarczkiem molibdenu MoS2 (szary kolor) i silnik chodził jak zegarek, dolewałem pół litra od wymiany do wymiany (co 10tys.), do tej pory auto jezdzi w rodzinie i silnik zdrów, a ma już ze 400kkm z czego 150 na lpg.

Zastanawiam sie teraz nad innym olejem przy wymianie w W140 (aktualnie Valvoline MaxLife 10w40) i z rozeznania na razie biore pod uwage dwa oleje Fuchs:
Titan Race Pro S 10w50 lub 10w60. Dosc drogie (210 i 260zł za 5l) ale podobno robią robote... wydaje mi sie ze bada odpowiednie tym bardziej ze M119 ma dosc wysoką temp. roboczą (110 stopni).

Może ktoś coś powiedzieć o tych olejach? Lub polecic cos równie dobrego... przebieg ok. 300 tys., z czego 20 tys. na LPG silnik chodzi idealnie. Auto rzadko jeżdzone zimą, garażowane.

http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-10w50-pl.html
http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-10w60.html

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 4:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Ja polecam dla naszego klimatu Mobil 1 5w50 Peak Live. Na zimę w sam raz na lato bardzo dobry. TBN=11,8 (12) wsp. lepkości 184, dobre parametry na ścinanie oraz właściwe temp. płynięcia i zapłonu czynią ten olej bardzo przydatny. Doskonały jest też Agipt 5w50 ma trochę mniejszy TBN (9) ale i to ma czasem zalety. Na samo bardzo gorące lato (a więc nie na zimę) i ostrą jazdę lub dalekie podróże w ciężkich warunkach doskonały będzie Valvoline Full Syntetic 10w60 To chyba wszystkie dostępne u nas najlepsze oleje.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 4:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wysoki TBN przy silniku Pb nie jest taki ważny.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 5:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No ten Agip jest interesujący... a ten fuchs 10w50 na zime sie nada? dziwne ze 10w60 temperature plyniecia ma niższa o kilka stopni od 10w50....

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 12:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
TReneR pisze:
Wysoki TBN przy silniku Pb nie jest taki ważny.

To prawda, ale przy innych nieco gorszych parametrach jeśli nawet jest ciut wyższy niż potrzeba to na pewno nie szkodzi. Ja staram się zawsze wybierać ten olej z wyższym TBN.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt sie 31, 2012 8:24 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 15, 2012 3:08 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Białystok
Ja tylko na Castrol Magnatec 10W40 jeżdżę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl