MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt paź 22, 2019 6:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 08, 2012 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kalisz
Ja po 20 latach jazdy(191 tys. przebiegu ) na 10w40 Mobil półsyntetyk, przeszedłem na syntetyczny 5W/50 do aut z dużym przebiegiem ale też Mobil 1:
2000 km i nic się nie dzieje.Jedynie co zauważyłem po 1000 km zrobionych w trasie na wakacjach , to dziwnie wypalone na biało- siwo końcówki rury wydechowej?? [totalszok]
Co ciekawe w Vectrze przy 280 tys. zalałem ten sam olej, przejechane już około 10.000 km:
żadnych niepokojących zmian. W tym aucie zauważyłem,że silnik wyraźnie ciszej pracuje.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 3:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 19, 2005 5:35 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Hell
Silnik ciszej pracuje na tym oleju bo jest bardzo zakitowany. Tzn. stosunkowo gęsty olej.

Spotkałem się też z klientami, którzy jeżdżą w starych autach na oleju np. Elf 25W50 - masło nie olej, ale przy dużych ubytkach pozwala jeszcze trochę pojeździć bez remontu - np. silniki ciężarowe Mercedesa V12 i okrętowe/przemysłowe Volvo które są cholernie drogie w naprawie tak się ratuje - ale na krótko przy tak obciążonych motorach.
Mimo wszystko zaryzykowaliśmy kiedyś ten olej do W123 300D 88KM - do motoru, który był na wykończeniu i auto zrobiło już z 60 000km, a właściciel chwilowo zapomniał o remoncie.


Ja sam jeżdżę na syntetyku Shell Helix Ultra Racing 10W60 i choć producent mojego auta zaleca 5W30 (lub 0W30) to ten olej jest bezapelacyjnie lepszy (choć droższy dużo).

A przy moim silniku R6 biturbo 2800ccm PB98 dobry olej ma znaczenie (dwie turbiny) bo producent dopuszcza nawet 1 litr na setke zużycia.
I póki co po zrobieniu 125 000 km. auto nie bierze grama oleju. Wszystkie o-ringi i uszczelniacze są w dobrym stanie. Brak wycieków i bardzo dobre właściwości odprowadzania ciepła i neutralizacji kwasów.

Wymiany robię co 15 000km

Obrazek


Na górę
Post: śr cze 05, 2013 9:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Zmieniłem olej z Mobila 15W/40 na Mobil 5W/50 w "stodziewięćdziesiątce D" z przebiegiem circa 900 tyś.
I nic. [palacz]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kalisz
U mnie kolejny raz wymiana na 5w/50 Mobila, przy okazji już 20 - tego, corocznego przeglądu w ASO MB( hamulce, akumulator, itp.). Silnik chodzi super: ciśnienie nawet na rozgrzanym max.(zresztą zawsze takie było).
Vectra przekroczyła już dawno 300. tys. i po zaaplikowaniu kolejny raz tego oleju, też bez zmian. :)
Auta z lat 90 - tych to jest to !!!


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 2:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
trocin pisze:
Witam :)

Zastanawiam sie teraz nad innym olejem przy wymianie w W140 (aktualnie Valvoline MaxLife 10w40) i z rozeznania na razie biore pod uwage dwa oleje Fuchs:
Titan Race Pro S 10w50 lub 10w60. Dosc drogie (210 i 260zł za 5l) ale podobno robią robote... wydaje mi sie ze bada odpowiednie tym bardziej ze M119 ma dosc wysoką temp. roboczą (110 stopni).

Może ktoś coś powiedzieć o tych olejach? Lub polecic cos równie dobrego... przebieg ok. 300 tys., z czego 20 tys. na LPG silnik chodzi idealnie. Auto rzadko jeżdzone zimą, garażowane.

http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-10w50-pl.html
http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-10w60.html


Ja do swojej "lochy" zalewam teraz full syntetyk 20W50. Testowałem go wcześniej w C124 i uzyskiwałem 0,5 wyższe ciśnienie na max rozgrzanym. Moje obecne i tamto C124 ma instalację LPG . Myślę że szczególnie przy gazie syntetyk jest potrzebny , bo gaz ma tendencję do agresywniejszego spłukiwania oleju.

Trocin - moim zdaniem 10W** będzie dobry na zimę , na lato lepszy będzie 20W**.



[zlosnikeh] He , he - refleks poziom "epic" - nie ma to jak dobra rada po 17 miesiącach. Stanowczo za rzadko tu bywam. [zlosnik] Co nie zmienia faktu że do M119 polecam jak wyżej

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Mam w140 z silnikiem m119 i temperatura mało kiedy przekracza 90 stopni,wymień chłodnicę .Gaz lpg nie spłukuje filmu olejowego.Zjawisko spłukiwania filmu występuje tylko na benzynie, głównie w niskich temperaturach wtedy kiedy zwiększona jest dawka paliwa.Zjawisko to bardzo uwydatnia się przy zasilaniu z gażnika.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 8:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
20x50 przecież to jak mazut,nic dziwnego że przy takiej gęstości oleju rośnie ciśnienie.Jaki zatem jest wydatek pompy?W żadnej specyfikacji nie znalazłem takich parametrów oleju do tego silnika

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
WujekT pisze:
Gaz lpg nie spłukuje filmu olejowego.Zjawisko spłukiwania filmu występuje tylko na benzynie, głównie w niskich temperaturach wtedy kiedy zwiększona jest dawka paliwa.Zjawisko to bardzo uwydatnia się przy zasilaniu z gażnika.


Sprawdziłem.Słuszna uwaga. Człowiek błądzi całe życie. [zlosnikz]

WujekT pisze:
20x50 przecież to jak mazut,nic dziwnego że przy takiej gęstości oleju rośnie ciśnienie.Jaki zatem jest wydatek pompy?W żadnej specyfikacji nie znalazłem takich parametrów oleju do tego silnika


Syntetyczne 20W50 ma poprawioną płynność w stosunku do mineralnego. Jeżeli producent zaleca 15W40 to przejście +/- jedną klasę gęstości nie będzie mieć żadnych negatywnych skutków dla pompy. Różnice mogą pojawiać sie od około -25 oC. A jak napisałem wyżej to jest olej na lato , więc ryzyka nie ma , a korzyści są znaczące.

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 6:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
W czym są te znaczące korzyści? Chyba, że ktoś się masturbuje nad wyższym ciśnieniem oleju, które i tak jest podawane "mniej więcej", bo wskaźnik jest elektryczny. [zlosnik]

20W opisuje parametry zimnego oleju - i jest to mazut przy rozruchu na zimno. Nie ma to nic do rzeczy w przypadku rozgrzanego silnika. Żeby mieć na ciepłym SAE 50 i wyższe ciśnienie oleju, wystarczy wlać 5W50 - wtedy silnik ma smarowanie natychmiast po odpaleniu i jednocześnie na gorącym jest wyższe ciśnienie.

Nowoczesny silnik, z hydrauliczną regulacją zaworów, gdzie 15W40 jest dopuszczalny, ale już raczej niezalecany - ba, już w silnikach z lat 80-tych zalecany był 10W40 (M103, itp.) - a ktoś leje przedpotopowe 20W (choćby i syntetyczne) i jeszcze mówi o jakichś korzyściach. Bez sensu...

Jednak mieli rację likwidując te manometry w nowszych modelach...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Brawo Szumek.wypowiedż trafna .

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: śr lis 04, 2015 1:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 62
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
hej, osobiście do w123 D nie polecałbym Shell Helix 10W-40, z powodów, o których napisałem tutaj viewtopic.php?f=24&t=59815&start=15#p507555
w sumie dopiero teraz po roku użytkowania, a może też i po dolaniu tych 2 litrów z małych litrówek przestał tak schodzić olej i silnik zaczął jakby nieco miękko pracować. Być może kupiłem jakichś podrobiony olej, bo ten z bańki 4l różnił się od tego z 1l i kolorem i zapachem - ten z 4l biały przezroczysty i o chemicznym zapachu, ten z 1l żółty i olejowy zapach. Mam nadzieję, że nic nie poleciało, bo początkowo olej szedł jak nie wiem, silnik stracił moc, praca stała się taka twarda, sucha, silnik zaczął jarmolić, po rozgrzaniu szedł gorzej niż przed, no brak mocy, hałas i mało jazdy.
Zaraz wymieniam na inny i zobaczymy.

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
Post: pn mar 13, 2017 11:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2974
Lokalizacja: W-Wa
123 240d jest w rodzinie od 12 lat i 12 lat temu zmieniłem mu olej na 10w40, po 12 latach eksploatacji silnik niezmiennie dobrze pracuje, brak wycieków.
Moje M103 w126 też podobnie jak poprzednie M117 przesadziłem na 5w50... Teraz kolej na syntetyk w ASB...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt lip 11, 2017 12:19 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 12, 2017 11:46 am
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Na czym jak na czym, ale na oleju nigdy nie oszczędzałem i nie zamierzam tego robić. Mam kilka aut, stosunkowo w miarę nowych, ale moim pierwszym autem była Fabia, która do tej pory jeździ w rodzinie, a ponieważ o nią bardzo dbałem, mimo 14 lat eksploatacji nie ma wycieków, mimo, że jeszcze jest wlewany półsyntetyk :)


Na górę
Post: pn paź 30, 2017 11:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 12, 2017 11:46 am
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Na oleju i częstotliwości wymiany nie powinniśmy oszczędzać. Ja wymieniam regularnie co 13 tys km, leję Texaco Havoline 5w40 i wszystko super :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 26

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl