MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw maja 23, 2024 6:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 30, 2002 8:49 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
Cześć!

Przychodzę sobie dziś, patrzę, a tu tyle odpowiedzi! Dzięki serdeczne. Tu właśnie wychodzi cała prawda - jakie samochody, takie forum o nich [usmiech]. No więc wczoraj jeżdziłem se trochę po mieście i to bardzo spokojnie, bez szaleństw i niestety niepokoi mnie to przegrzewanie. Potem spotkałem dwóch gości, którzy stwierdzili: "to może być głowica, stary...". No i mnie przestraszyli lekko, mimo że nie wiem o co chodzi z tą głowicą (jakieś uwagi?). Ale najpierw przeczyszczę układ chłodniczy dla pewności (poprzednik jeździł na wodzie) jakimś żrącym środkiem (są jakieś godne polecenia?) i wymienię na płyn, potem trzasnę cały silnik karcherem, bo trochę tam jest warstwy oleju z piachem (czy nie?), a potem, jak nic z tego nie wyjdzie, to będę myślał dalej. Obym się nie wpakował w jakieś większe koszty, bo nie lubię kosztów [zlosnik]. M. in. dlatego gazownia - tankowanie za 1,17 zł - no dobra - 1,20 to nie to samo co 3,20, no nie? A czy są jakieś straty mocy? Hmmmm.... 10%? A jakie konkretnie szkody gazownia wywołuje w silniku? Takie jak opałówa w dieslach? Czyli, że suchsza, nagar, zawory...? No ja nie wiem. Jasne, że dźwięk trochę inny, ale już dajmy pokój...

Jeszcze raz dzięki! Tu jest super!

Pozdrawiam
Kola

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 30, 2002 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Duży wpływ na przegrzewanie silnika ma chłodnica. Musisz sprawdzić jej stan techniczny, czy są wszystkie radiatory itd.. W wyniku eksploatacji na chłodnicy osadzają się kurz, błoto i owady (najgorsze). Więc "Panie" bierzesz Karchera i siur w chłodnicę, po dokładnym umyciu z dwóch stron powinno być OK. Aha, sprawdź również czy masz obudowę wentylatora, to też ma duży wpływ na układ chłodzenia.
Powodzenia.

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
Post: wt lip 30, 2002 9:30 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Kola pisze:
Ale najpierw przeczyszczę układ chłodniczy dla pewności (poprzednik jeździł na wodzie) jakimś żrącym środkiem (są jakieś godne polecenia?) i wymienię na płyn, potem trzasnę cały silnik karcherem, bo trochę tam jest warstwy oleju z piachem (czy nie?), a potem, jak nic z tego nie wyjdzie, to będę myślał dalej. Obym się nie wpakował w jakieś większe koszty, bo nie lubię kosztów [zlosnik]. M. in. dlatego gazownia - tankowanie za 1,17 zł - no dobra - 1,20 to nie to samo co 3,20, no nie? A czy są jakieś straty mocy? Hmmmm.... 10%? A jakie konkretnie szkody gazownia wywołuje w silniku? Takie jak opałówa w dieslach? Czyli, że suchsza, nagar, zawory...? No ja nie wiem. Jasne, że dźwięk trochę inny, ale już dajmy pokój...
Kola


Fajne pomysły [zlosnik] . Więc dajmy sobie spokój odpowiedziom. Żrący środek? [totalszok] Gaz jak opał? [zdziwiony] Życzę szczęścia [zlosnikhihi] .

_________________
SEBIAN

MB Viano 2.2 CDI '09
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 30, 2002 2:13 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jak bedziesz plukal chlodnice (moze sam juz na to wpadles, nie chce obrazac tylko tak na wszelki wypadek)to odlacz ja od reszty ukladu, tak zeby to co wypluczesz nie wpadlo do silnika. No i badz nieopodal sklepu, gdzie napewno maja nastepna. W chlodnicy moglo sie odlozec od cholery szlamu, jak go usuniesz wyjdzie peforforacja (moze wyjsc). Jak glowica bedzie miala przedmuch to:
Cylindry-ukl. chlodzenia : przy niskiej temperaturze, zaraz po zagadaniu z chlodnicy przy otwartym korku beda wylatywac bombelki, jakby sie gotowalo. No i siwy dym, ale nie koniecznie.
Ukl. chlodzenia-ukl. smarowania: Olej w wodzie, woda w oleju.
Ukl smarowania- cylindry: dym niebieski, cisnienie w misce.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 30, 2002 2:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Ocet pisze:
No i badz nieopodal sklepu, gdzie napewno maja nastepna.


Nową chłodnicę BEHR'a kupisz za ca. 550zł, troche taniej za holenderskiego NRF'a.

_________________
SEBIAN

MB Viano 2.2 CDI '09
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 30, 2002 3:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
Ocet pisze:
Jak bedziesz plukal chlodnice [...] to odlacz ja od reszty ukladu, tak zeby to co wypluczesz nie wpadlo do silnika. [..]. W chlodnicy moglo sie odlozec od cholery szlamu, jak go usuniesz wyjdzie peforforacja (moze wyjsc).
Jak glowica bedzie miala przedmuch to:
Cylindry-ukl. chlodzenia : przy niskiej temperaturze, zaraz po zagadaniu z chlodnicy przy otwartym korku beda wylatywac bombelki, jakby sie gotowalo. No i siwy dym, ale nie koniecznie.
Ukl. chlodzenia-ukl. smarowania: Olej w wodzie, woda w oleju.
Ukl smarowania- cylindry: dym niebieski, cisnienie w misce.



No właśnie - "płukał chłodnicę". Kiedyś już to robiłem w "starym" mesiu 200D, a dokładnie czyściłem cały układ jakimś specjalnym specyfikiem. Trza było wylać wszystko z chłodnicy i z bloku silnika, zalać wodą, władować ten środek, uruchomić silnik na 20-30 minut z włączonym na maksa ogrzewaniem, zlać ten syf, zalać jeszcze raz - niech pochodzi a potem normalnie płyn, a nie woda. Tak zrobię i tym razem. Chłodnicę odłączę od reszty - dzięki za przypomnienie. W sumie Karcherem ją potraktowac to się troszkę boję, coby jej nie pociąć albo splaszczyć "radiatorka"...

Jak nie zakumka po przeczyszczeniu, to zbadam. Kolega, od którego kupiłem tego mera mówi, że głowicę można wykluczyć - miała jakieś przedmuchy, ale została zrobiona, podobno fachowo i teraz jest okej. No nic, idę od jutra na urlop, to cosik grzebnę w zaprzyjaźnionym warsztacie. Dzięki!

Pozdrawiam
Kola

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 30, 2002 11:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
to, że głowica była robiona to jeszcze nie powód aby ją wykluczać, może być np. nieudolnie dokręcona wówczas patrz wyżej (ocet).
I pytanie zasadnicze: czy termostat to sprawdzałeś?
W dokumentacji powinieneś mieć informację : pojemność obiegu chłodniczego , proponuję sprawdzić czy się zgadza z tym z książki, jeżeli miści się mniej niż powinno - sprawa jest wyjaśniona ...

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 31, 2002 12:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Miałem ten sam problem w swojej Mercedes.

1) Sprawdziłem termostat był pęknięty więc wyjołem i jeździłem bez, ale problem w tym że silnik dalej się grzał.
2) Wymontowałem chłodnice zalałem "Cilit kamień i rdza" wyleciało troche syfu, ale chłodnica była zasyfiona pomiędzy radiatorkami więc spryskałem ją preparatem do czyszczenia silników i spryskałem z kerszera co załatwiło sprawe w 100%.
3)Sprawdziłem również wiskoze i tu był pies pogżebany wisko nie działało.
Wiskoze można sprawdzić w bardzo prosty sposób. Jak silnik jest zimny i zakręćisz za łopatki to będzie obracać się bez oporów. Gdy silnik będzie rozgrzany to wisko się blokuje i wtedy kreci się z dosyć dużym oporem jeśli kręci się bez oporów to znaczy że się nie blokuje i nadaje się jedynie na złom.
Sprawdź te 3 sprawy bo one mogą być pszyczyną a ich koszt jest niewielki.
Pozdrawiam i powodzenia.

_________________
Michał
W116 350SE '72- "Smoczyca"
gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 31, 2002 8:42 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Gonez pisze:
Miałem ten sam problem w swojej Mercedes.
3)Sprawdziłem również wiskoze i tu był pies pogżebany wisko nie działało.
Wiskoze można sprawdzić w bardzo prosty sposób. Jak silnik jest zimny i zakręćisz za łopatki to będzie obracać się bez oporów. Gdy silnik będzie rozgrzany to wisko się blokuje i wtedy kreci się z dosyć dużym oporem jeśli kręci się bez oporów to znaczy że się nie blokuje i nadaje się jedynie na złom.


Ja mam dokładnie ten sam problem moje wisko raz łapie raz nie czyli raz mam troche ponad 80 st a innym razem ponad nastepna kreske - nie jest to zbyt zdrowe dla silnika ale na razie nie mam czasu na szukanie nowego sprzęgła.

A może wiecie ile tak orientacyjnie to może kosztować?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł: Wisko
Post: śr lip 31, 2002 11:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Nowe wisko około 1000 zł.
Zajedź może do Andrzeja( w Podjuchach - byłe kino ) . Kiedyś u niego kupowałem używane - ma wiele części .
Tel . do niego 0602 389218

Nie wiem jaki masz silnik ale opinie są różne . Niektórzy twierdzą , że 90 stopni to norma a silniki MB są przystosowane nawet do pracy w temp. powyżej setki . W ekstremalnych sytuacjach oczywiście .
Przy temperaturach powietrza powyżej 30 stopni ( tak jak teraz ) - około 90 na zegarze , to normalka .
Wielu moich znajomych mówi , że wskazówka pokazuje im temp. w granicach nieopisanej kreski albo nawet troche powyżej i to nic złego się nie dzieje dla silnika . Nawet jeden mechanik mówił mi , że tak w MB jest . Jeśli nie wywala wody , to nie ma się czym przejmować .
W zimie będzie i tak około 80 .

Ale wiska pilnuj . Najczęściej psuje się w nim łóżysko i zaczyna mieć luzy . Stąd już blisko do awarii - jak się całkiem rozleci , to goodbye
chłodnica :((((((

Pozdrowionka

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 01, 2002 12:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Maćku u mojego mechanika widziałem ostatnio wisko do W123 300D używane. Podejżewam, że cena będzie bardzo przystępna jeśli chcesz to zapytam się ile miło by kosztować i dam odpowiedź.
Pozdrawiam!

_________________
Michał

W116 350SE '72- "Smoczyca"

gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł: Chłodzenie
Post: czw sie 01, 2002 9:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Często jest tak : jedziesz sobie autem w lecie , temperaturka na 80 , zatrzymujesz się wyłączasz silnik . Po np. 10 minutach wsiadasz , uruchamiasz motor i ..... temperatura pod nieopisaną kreską .
To też ponoć normalne w MB .

Jeszcze jedna uwaga dot. chłodzenia .
Trzeba uważać aby mieć drożną chłodnicę . Jeżeli chłodnica bowiem będzie zimna na środku , to wisko nie załączy .

Poza tym bardzo podoba mi się czujnik ciśnienia oleju - można się poczuć jak w samolocie .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 01, 2002 11:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
To tak naprawdę normalne w większości samochodów - podczas jazdy ciecz odbiera ciepło z silnika i chłodzi bo w nim krąży. Po wyłączeniu silnik oddaje ciepło, które nie zostaje wychłodzone przez chłodnicę. W ten sposób woda robi się cieplejsza. :o Ot - cała filozofia

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 02, 2002 8:40 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Gonez pisze:
Maćku u mojego mechanika widziałem ostatnio wisko do W123 300D używane. Podejżewam, że cena będzie bardzo przystępna jeśli chcesz to zapytam się ile miło by kosztować i dam odpowiedź.
Pozdrawiam!


Dzięki ale załatwie sobie to wisko w szczecinie po prostu brak czasu :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl