MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Olej silnikowy - prawdy i mity.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23414
Strona 4 z 26

Autor:  TReneR [ śr lut 21, 2007 11:42 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Silniczek chodzi idealnie, ciśnienie trzma na niecałe 2 po przegonieniu, odpala bez problemów. Nie będe ryzykować. [zlosnik]

Moim zdaniem wlasnie ryzykujesz lejac minerala - ryzykujesz wczesniejszym zakonczeniem zywota motora [oczko]

Autor:  WeebShut [ śr lut 21, 2007 11:52 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
ryzykujesz wczesniejszym zakonczeniem zywota motora


Myślę, że miałby juz jakies objawy. Po zdjęiu pokrywy nad klawaiaturą, oczom mym ukazał się ( nie las krzyży ), a piękny złocisty obraz. Uszczelniona została miska olejowa i wymieniona uszczelka przy klawiaturze i ... na 10 000 km zużył oleju pomiędzy stanem max a połową [zlosnik]. Więc jak nie widać różnicy to po co przepłacać [zlosnik] [oczko] i ryzykwać, że jednak coś wyjdzie nie tak [oczko]

Autor:  Jarzyn [ śr lut 21, 2007 12:05 pm ]
Tytuł: 

Czy ktoś kupował olej na Allegro sprzedawany jako sprowadzony z Niemiec?
http://tinyurl.com/2g8k5l

Autor:  vw1300 [ śr lut 21, 2007 12:16 pm ]
Tytuł: 

co do olejów, ja uważam że powinno się lać taki jaki zaleca producent, bo niby dlaczego zmieniać parametry oleju?
szczególnie w silnikach z olejowym ustawianiem zaworów. Trudno, niech spala trochę oleju jak jest silnik mocno zużyty.
Zmianę w góre (w stronę syntetyka) nawet rozumiem, ale zmiana na mineralny?

Autor:  WeebShut [ śr lut 21, 2007 1:07 pm ]
Tytuł: 

vw1300 pisze:
Zmianę w góre (w stronę syntetyka) nawet rozumiem, ale zmiana na mineralny?


Zapytaj poprzednich właścicieli [oczko] Ale jak widzę, że chodzi na mienralnym, a w środku wszystko ładnie się świeci, to po co znowu kombinować ?

Autor:  erio [ czw lut 22, 2007 9:05 am ]
Tytuł: 

weebshut .. a czytales to opracowanie ?

po to trzeba jezdzic na syntetyku, szczegolnie z takim zacnym silnikiem jak ty masz, że film olejowy w mineralnych i polsyntetycznych z rywa sie przy temperaturach rzędu 150-200 stopni celsjusza, a syntetyk zrywa sie powyzej 300 stopni ...

nie wiem jak twoje 2.8, ale moje M110 jestem przekonany, ze przy ostrzejszej jezdzie ma okolo 300 stopni na styku tloka z cylindrem ... i po tej lekturze wyobrazam sobie co tam sie dzieje przy mineralnym oleju ...

co z tego ze na wolnych obrotach trzyma cisnienie załóżmy 0,2 lepsze, jak na 5000 obrotów metal trze o metal ... nie dziekuje .. przy nastepnych wymianach tylko syntetyk ... jede silnik ma 280.000 drugo 290.000 a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ...

Autor:  WeebShut [ czw lut 22, 2007 9:15 am ]
Tytuł: 

Czytałem [zlosnik]

erio pisze:
a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ...


Jak zmienisz w tym silniku na syntetyk, to daj znac jak się zachowuje. Poczekam jeszcze jakieś 3 miesiące i przy nastepnej wymianie się zastanowię [oczko]

Autor:  hogben [ czw lut 22, 2007 10:37 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
hogben napisał:
zalac full syntetyk 20W50 ?

Chyba cosik Ci się pomyliło: 20W50 to z pewnością nie full syntetyk


Nie , nie pomyliło mi sie . 20W50 to pełny syntetyk ( chyba że "full synthetic" od wczoraj znaczy coś innego) . I myślę sobie że to droga , ale najlepsza alternatywa przy następnej zmianie oleju . Wysokie ciśnienie na wolnych obrotach , doskonała ochrona przy wysokich , i długi okres międzywymianowy.

pozdrawiam

Autor:  TReneR [ czw lut 22, 2007 10:41 am ]
Tytuł: 

Ale ten olej nie nadaje sie na zime - moze w Afryce na nim by sie super jezdzilo ale w Polsce przy najmniejszcych mrozach -> brak smarowania przy rozruchu.

Autor:  hogben [ czw lut 22, 2007 11:20 am ]
Tytuł: 

To też racja , ale na okres maj - wrzesień jak znalazł [zlosnikz]

Autor:  vw1300 [ ndz lut 25, 2007 7:04 pm ]
Tytuł: 

hogben pisze:
Nie , nie pomyliło mi sie . 20W50 to pełny syntetyk ( chyba że "full synthetic" od wczoraj znaczy coś innego) pozdrawiam


możesz podać markę tego oleju?

tak by the way, mam w garbusie 20W50 Quaker State mineralny (jeżdźę tylko latem) i silnik się zachowuje super. Inne oleje od razu ciemnieją i robią się rzadkie od temperatury (chłodzony powietrzem).

Autor:  hogben [ ndz lut 25, 2007 8:19 pm ]
Tytuł: 

wpisz w google " synhetic 20W50 " i znajdziedz sporo marek . Ja pisałem o oleju HD Screamin Eagle, syntetyk do czterosuwowych motocykli chlodzonych powietrzem.

Autor:  AndyS [ śr lut 28, 2007 9:55 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Czytałem [zlosnik]

erio pisze:
a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ...


Jak zmienisz w tym silniku na syntetyk, to daj znac jak się zachowuje. Poczekam jeszcze jakieś 3 miesiące i przy nastepnej wymianie się zastanowię [oczko]

Ja wlałem do 200D ze stanem 430.000 (na liczniku) [zlosnik]
Nie ma negatywów. Ciutko popuszczał oleju i nadal popuszcza gdzieś przy czujniku poziomu. Ucichły zawory. Ciśnienie podobne. Wrażenia - doskonałe. Samopoczucie - bezcenne. [zlosnik]

Autor:  beet [ śr lut 28, 2007 10:04 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Ja wlałem do 200D ze stanem 430.000 (na liczniku)


Fjuu to i moze ja taki teraz zaleje do 300tki ;) Jakos nie wierze, ze od wymiany do wymiany na syntetyku ubedzie mi wiecej niz 0,5 litra, jak to bylo przy mineralnym. A cisnienie.. kupie sobie barometr [zlosnik]

Autor:  gpekalski [ czw mar 01, 2007 11:11 am ]
Tytuł: 

Przepraszam, ale z jakiegoś powodu nie mogę uzyskać dostępu do artykułu będącego przedmiotem debaty. Może ktoś mógłby podesłać mi go na priv.

Strona 4 z 26 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/