MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej silnikowy - prawdy i mity. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=23414 |
Strona 4 z 26 |
Autor: | TReneR [ śr lut 21, 2007 11:42 am ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: Silniczek chodzi idealnie, ciśnienie trzma na niecałe 2 po przegonieniu, odpala bez problemów. Nie będe ryzykować.
Moim zdaniem wlasnie ryzykujesz lejac minerala - ryzykujesz wczesniejszym zakonczeniem zywota motora |
Autor: | WeebShut [ śr lut 21, 2007 11:52 am ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: ryzykujesz wczesniejszym zakonczeniem zywota motora
Myślę, że miałby juz jakies objawy. Po zdjęiu pokrywy nad klawaiaturą, oczom mym ukazał się ( nie las krzyży ), a piękny złocisty obraz. Uszczelniona została miska olejowa i wymieniona uszczelka przy klawiaturze i ... na 10 000 km zużył oleju pomiędzy stanem max a połową . Więc jak nie widać różnicy to po co przepłacać i ryzykwać, że jednak coś wyjdzie nie tak |
Autor: | Jarzyn [ śr lut 21, 2007 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
Czy ktoś kupował olej na Allegro sprzedawany jako sprowadzony z Niemiec? http://tinyurl.com/2g8k5l |
Autor: | vw1300 [ śr lut 21, 2007 12:16 pm ] |
Tytuł: | |
co do olejów, ja uważam że powinno się lać taki jaki zaleca producent, bo niby dlaczego zmieniać parametry oleju? szczególnie w silnikach z olejowym ustawianiem zaworów. Trudno, niech spala trochę oleju jak jest silnik mocno zużyty. Zmianę w góre (w stronę syntetyka) nawet rozumiem, ale zmiana na mineralny? |
Autor: | WeebShut [ śr lut 21, 2007 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
vw1300 pisze: Zmianę w góre (w stronę syntetyka) nawet rozumiem, ale zmiana na mineralny?
Zapytaj poprzednich właścicieli Ale jak widzę, że chodzi na mienralnym, a w środku wszystko ładnie się świeci, to po co znowu kombinować ? |
Autor: | erio [ czw lut 22, 2007 9:05 am ] |
Tytuł: | |
weebshut .. a czytales to opracowanie ? po to trzeba jezdzic na syntetyku, szczegolnie z takim zacnym silnikiem jak ty masz, że film olejowy w mineralnych i polsyntetycznych z rywa sie przy temperaturach rzędu 150-200 stopni celsjusza, a syntetyk zrywa sie powyzej 300 stopni ... nie wiem jak twoje 2.8, ale moje M110 jestem przekonany, ze przy ostrzejszej jezdzie ma okolo 300 stopni na styku tloka z cylindrem ... i po tej lekturze wyobrazam sobie co tam sie dzieje przy mineralnym oleju ... co z tego ze na wolnych obrotach trzyma cisnienie załóżmy 0,2 lepsze, jak na 5000 obrotów metal trze o metal ... nie dziekuje .. przy nastepnych wymianach tylko syntetyk ... jede silnik ma 280.000 drugo 290.000 a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ... |
Autor: | WeebShut [ czw lut 22, 2007 9:15 am ] |
Tytuł: | |
Czytałem erio pisze: a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ...
Jak zmienisz w tym silniku na syntetyk, to daj znac jak się zachowuje. Poczekam jeszcze jakieś 3 miesiące i przy nastepnej wymianie się zastanowię |
Autor: | hogben [ czw lut 22, 2007 10:37 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: hogben napisał:
zalac full syntetyk 20W50 ? Chyba cosik Ci się pomyliło: 20W50 to z pewnością nie full syntetyk Nie , nie pomyliło mi sie . 20W50 to pełny syntetyk ( chyba że "full synthetic" od wczoraj znaczy coś innego) . I myślę sobie że to droga , ale najlepsza alternatywa przy następnej zmianie oleju . Wysokie ciśnienie na wolnych obrotach , doskonała ochrona przy wysokich , i długi okres międzywymianowy. pozdrawiam |
Autor: | TReneR [ czw lut 22, 2007 10:41 am ] |
Tytuł: | |
Ale ten olej nie nadaje sie na zime - moze w Afryce na nim by sie super jezdzilo ale w Polsce przy najmniejszcych mrozach -> brak smarowania przy rozruchu. |
Autor: | hogben [ czw lut 22, 2007 11:20 am ] |
Tytuł: | |
To też racja , ale na okres maj - wrzesień jak znalazł |
Autor: | vw1300 [ ndz lut 25, 2007 7:04 pm ] |
Tytuł: | |
hogben pisze: Nie , nie pomyliło mi sie . 20W50 to pełny syntetyk ( chyba że "full synthetic" od wczoraj znaczy coś innego) pozdrawiam
możesz podać markę tego oleju? tak by the way, mam w garbusie 20W50 Quaker State mineralny (jeżdźę tylko latem) i silnik się zachowuje super. Inne oleje od razu ciemnieją i robią się rzadkie od temperatury (chłodzony powietrzem). |
Autor: | hogben [ ndz lut 25, 2007 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
wpisz w google " synhetic 20W50 " i znajdziedz sporo marek . Ja pisałem o oleju HD Screamin Eagle, syntetyk do czterosuwowych motocykli chlodzonych powietrzem. |
Autor: | AndyS [ śr lut 28, 2007 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: Czytałem
erio pisze: a trzeci 395.000 ... i wew szystkich autach bedzie syntetyk ... Jak zmienisz w tym silniku na syntetyk, to daj znac jak się zachowuje. Poczekam jeszcze jakieś 3 miesiące i przy nastepnej wymianie się zastanowię Ja wlałem do 200D ze stanem 430.000 (na liczniku) Nie ma negatywów. Ciutko popuszczał oleju i nadal popuszcza gdzieś przy czujniku poziomu. Ucichły zawory. Ciśnienie podobne. Wrażenia - doskonałe. Samopoczucie - bezcenne. |
Autor: | beet [ śr lut 28, 2007 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Ja wlałem do 200D ze stanem 430.000 (na liczniku)
Fjuu to i moze ja taki teraz zaleje do 300tki Jakos nie wierze, ze od wymiany do wymiany na syntetyku ubedzie mi wiecej niz 0,5 litra, jak to bylo przy mineralnym. A cisnienie.. kupie sobie barometr |
Autor: | gpekalski [ czw mar 01, 2007 11:11 am ] |
Tytuł: | |
Przepraszam, ale z jakiegoś powodu nie mogę uzyskać dostępu do artykułu będącego przedmiotem debaty. Może ktoś mógłby podesłać mi go na priv. |
Strona 4 z 26 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |